czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez fan
    Jakbyscie Panowie nie wiedzieli to OIIFL KOMBI 1.4TSI 122KM waży 1252kg,czyli idealnie spełnia wasze wymogi dotyczace stosunku mocy do wagi.
    jeśli mowa o dolnej granicy przyzwoitości to
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      Zamieszczone przez Yarek

      Jeździłem kilka razy 1.4 tsi zalewanym zwykłym 95 i nie zdarzyło mi się usłyszeć w żadnych warunkach stukania, które miałoby wynikać ze zbyt niskiej liczby oktanowej... a wiem, jak takie stukanie brzmi..
      To masz farta...ja zaczynam ubostwiac TSI i uwazam ze sa jedyna sluszna alternatywa dla mocy/ekonomi ale mniej niz 98 bym tam nie lal....zwlaszcza po chipsie.
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        Zamieszczone przez rob555
        To masz farta...ja zaczynam ubostwiac TSI i uwazam ze sa jedyna sluszna alternatywa dla mocy/ekonomi ale mniej niz 98 bym tam nie lal....zwlaszcza po chipsie.
        A jak skomentujesz to, że dużo silników 1.8 TSI jeżdżących na zwykłej 95 ma spore gifty na hamowni i nie powoduje żadnych problemów na codzień, żadnego spalania stukowego? Też fart?
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          Zamieszczone przez Yarek
          Zamieszczone przez rob555
          To masz farta...ja zaczynam ubostwiac TSI i uwazam ze sa jedyna sluszna alternatywa dla mocy/ekonomi ale mniej niz 98 bym tam nie lal....zwlaszcza po chipsie.
          A jak skomentujesz to, że dużo silników 1.8 TSI jeżdżących na zwykłej 95 ma spore gifty na hamowni i nie powoduje żadnych problemów na codzień, żadnego spalania stukowego? Też fart?
          Tematem jest 1.4 tsi a nie 1.8 tsi
          1.8 narazie sie nie wypowiadam bo nie mialem takowego....a 1.4 TSI po modzie na 95 zastukal mi wczasie proby drogowej...
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            Zamieszczone przez rob555
            Tematem jest 1.4 tsi a nie 1.8 tsi
            ok, myślałem że piszesz tu ogólnie o TSI
            "ja zaczynam ubostwiac TSI i uwazam ze sa jedyna sluszna alternatywa dla mocy/ekonomi ale mniej niz 98 bym tam nie lal....zwlaszcza po chipsie."


            Zamieszczone przez rob555
            1.8 narazie sie nie wypowiadam bo nie mialem takowego....a 1.4 TSI po modzie na 95 zastukal mi wczasie proby drogowej...
            po modzie jak najbardziej - sporo zależy od tego jak napiszesz program
            ale jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co napisałeś wyżej:
            "Jedna uwaga...te auta lubia "stukac" na seryjnym programie na Pb95 .... "
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez Yarek
              ale jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co napisałeś wyżej:
              "Jedna uwaga...te auta lubia "stukac" na seryjnym programie na Pb95 .... "
              no na razie z tego co słyszałem od Was, userów takowych, to się nie potwierdza jednak...

              a kto to kręcił... SilentEmpire :idea:
              jak ze stukaniem, jakie paliwo :?:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                Wlasciciel rzeczonej Alteii jak sobie jezdzilismy z lapem sam uslyszal stukanie. Zdziwilo mnie to jak powiedzial : no wlasnie czasem ten typ tak ma i podobno normalne to jest...
                Gadalem luzno z Mastersem jakis czas temu tez wyraznie dal mi do zrozumienia ze jak modowac TSI to na 98min bo na serii juz potrafia byc chimerne.
                Na dzien dzisiejszy zalecam 98 na serii i wymagam po chipsie jak ktos do mnie z takim motorkiem przyczlapie.
                Lepiej jest chuchac na zimne
                Tak czy siak nastepne moje rodzinne autko to bedzie 1.4 tsi ale juz na podwojnym gazie :P
                Wtedy dla uciechy gawiedzi popracuje nad tym sobie w spokoju i ciszy i wymecze ile sie da.
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • Jaras E21
                  Drive
                  • 2008
                  • 51

                  na allegro pojawiły się juz kompresory do 1,4 ... chętnie bym sie dowiedział w takim razie przy jakich obrotach wysprzęgla się komrpesor i ile jest w stanie nabić w swoich max obrotach taki 1,4 silnik


                  rozpatruje to bardziej w kwestii zaadaptowania kompresora do innego auta.

                  głośno domyślam się ,że przełożenie samego kompresora dobrane jest tak zeby kompresor dmuchał swój zalecany max w momencie odcięcia kompresora. A może mozna go puścić normalnie do odcięcia ?
                  jeśli tak to mniej będzie walki z kólkami
                  E21 335csi reconstruction in progress ;]
                  Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                  octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    Zamieszczone przez Jaras E21
                    na allegro pojawiły się juz kompresory do 1,4 ... chętnie bym sie dowiedział w takim razie przy jakich obrotach wysprzęgla się komrpesor i ile jest w stanie nabić w swoich max obrotach taki 1,4 silnik
                    Silniki 1,4tsi 140KM i 160KM nie roznia sie chyba tylko tym,ze dolozono kompresor do 122KM ? Moze ktos wie wiecej na ten temat?
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • Sulli
                      Classic
                      • 2009
                      • 33

                      Ja wiem jedno - na pewno po zakonczeniu gwarancji bede chipowal.

                      okolo 145 KM i 240 Nm to jest o 20% wiecej od serii, musi byc roznica

                      Pozdr.

                      Komentarz

                      • Morgoth
                        L&K
                        • 2010
                        • 1116

                        Zamieszczone przez fan
                        Czy ktos juz próbował coś kombinować z mocą przy 1.4tsi 122KM?Ewentualnie czy ktos sie dowiadywał co można zrobić,gdzie i za ile?
                        Witka, jestem tu nowy, więc nie chcę nikomu wchodzić między wódkę i zakąskę, ale nie rozumiem w czym problem.

                        W Wawie niemal każdy serwis Skody (normalne regularne oficjalne ASO) proponuje chiptuning 1.4 TSI i nie tylko. To samo oferuje np. Kometa od Seata, ale mają autoryzację na serwis gwarancyjny Skód. Koszt 2.000 PLN, czyli ~ tyle co inne firmy tuningowe "na mieście".

                        Wprawdzie ASO nie robią tuningu sami, zlecają komuś z zewnątrz, ale co to przeszkadza? W każdym wypadku utrzymana jest fabryczna gwarancja, tylko po tuningu trzeba już jeździć do tego ASO na przeglądy, że niby wtedy nikt się nie czepia. Mnie to akurat nie przeszkadza i w niedługim czasie od odbioru Octy zamierzam podnieść jej delikatnie parametry.

                        Nie mówili nic na temat paliwka/oktanów, ale jeszcze się dopytam.
                        Morgoth

                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                        G.B.Show

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez Morgoth
                          Witka, jestem tu nowy, więc nie chcę nikomu wchodzić między wódkę i zakąskę, ale nie rozumiem w czym problem.
                          w czym?
                          no w tym, CZY robić, GDZIE robić, na ILE robić itd. to są tutaj odwieczne dylematy
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            Zamieszczone przez Morgoth
                            W Wawie niemal każdy serwis Skody (normalne regularne oficjalne ASO) proponuje chiptuning 1.4 TSI i nie tylko. To samo oferuje np. Kometa od Seata, ale mają autoryzację na serwis gwarancyjny Skód. Koszt 2.000 PLN, czyli ~ tyle co inne firmy tuningowe "na mieście".
                            .
                            Lewizna na boku szanowny Panie. Skoda i wogule grupa VW kategorycznie zabrania ASO i innym grzebania w soft. A to ze "legalne" itd..to wiesz w polsce wiele "legalnych" interesow jest na czarnym rynku :twisted:
                            Ktos dostal w lape i oko przymyka i przytuli dzialke...ale sprobuj Panie pojechac na wycieczke do niemiec czy na drugi koniec polski. Wtedy zajedz do ASO jak Ci cos padnie.... :twisted:
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • grzes74
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 176
                              • Rapid (NH3)

                              Zamieszczone przez fan
                              Zamieszczone przez Jaras E21
                              na allegro pojawiły się juz kompresory do 1,4 ... chętnie bym sie dowiedział w takim razie przy jakich obrotach wysprzęgla się komrpesor i ile jest w stanie nabić w swoich max obrotach taki 1,4 silnik
                              Silniki 1,4tsi 140KM i 160KM nie roznia sie chyba tylko tym,ze dolozono kompresor do 122KM ? Moze ktos wie wiecej na ten temat?
                              Jest inne turbo trochę większe (stąd pewnie większa moc...)

                              Co do wątków nt 95 i "stukania" - VW w oficjalnych papierach pisze o przystosowaniu silnika 1.4 tsi do min.95 Okt (1.8 tsi ma min 91.)

                              Dlaczego po chipie zalecają 98? Zmieniają coś w zasilaniu paliwem? Podnoszą jakoś znacząco stopień sprężania?

                              Stare FSI miały stopień spręzania 12 dla 1.6 i 11,5 dla 2.0 - tam lanie 98 miało większy sens... w 1.4 TSI jest lekko ponad 10. "Kooni" od 98 raczej nie przybędzie
                              pozdrawiam
                              Grzes
                              polecam :

                              www.octavia-forum.de
                              www.skodacommunity.de
                              www.briskoda.net........

                              Komentarz

                              • fan
                                Elegance
                                • 2009
                                • 760

                                Zamieszczone przez grzes74
                                Zamieszczone przez fan
                                Zamieszczone przez Jaras E21
                                na allegro pojawiły się juz kompresory do 1,4 ... chętnie bym sie dowiedział w takim razie przy jakich obrotach wysprzęgla się komrpesor i ile jest w stanie nabić w swoich max obrotach taki 1,4 silnik
                                Silniki 1,4tsi 140KM i 160KM nie roznia sie chyba tylko tym,ze dolozono kompresor do 122KM ? Moze ktos wie wiecej na ten temat?
                                Jest inne turbo trochę większe (stąd pewnie większa moc...)

                                Co do wątków nt 95 i "stukania" - VW w oficjalnych papierach pisze o przystosowaniu silnika 1.4 tsi do min.95 Okt (1.8 tsi ma min 91.)

                                Dlaczego po chipie zalecają 98? Zmieniają coś w zasilaniu paliwem? Podnoszą jakoś znacząco stopień sprężania?

                                Stare FSI miały stopień spręzania 12 dla 1.6 i 11,5 dla 2.0 - tam lanie 98 miało większy sens... w 1.4 TSI jest lekko ponad 10. "Kooni" od 98 raczej nie przybędzie
                                TEN CYTAT WYZEJ NIE JEST MOJ !!!! :evil: Zapytalem tylko,czy dolozenie kompresora do 1.4TSI 122KM cos da ???

                                [ Dodano: Pią 26 Mar, 10 20:43 ]
                                Po jakim czasie mozna chipowac autko,tzn jaki przebieg jest bezpieczny dla autka?Moze ktos ma informacje na ten temat,no i moze jeszcze jakie bezpieczne przyrosty mocy i momentu mozna uzyskac w 1.4tsi?
                                Respect All,Fear No One!

                                Komentarz

                                • filipo2005
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 26

                                  Moja kosiara w serii miała 129km i 220Nm, 6 godz był hamowany i teraz mam 137Km i 263NM, problem z mocą ogólnie przebieg mocy podniesiony w całym zakresie obrotów, i mam 133km przy 6500obr/min, Muszę pojechać jeszcze raz na dostrajanie, tylko niech sie program ułoży , trzeba trochę obniżyć moment tak na 255Nm bo pod obciążeniem czasem przerwać potrafi i podnieść moc na tę 145km. Powiem że ładnie się zbiera. Ogólnie silnik oporny na chip:PP

                                  Komentarz

                                  • ctv
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 127

                                    hahahaha chyba tuner oporny na wiedze, ostatnio dwa dni robili i nie zrobili :lol: :lol: :lol:

                                    http://fabryka-mocy.com.pl

                                    Komentarz

                                    • filipo2005
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 26

                                      6h, bo robili jeszcze 3 inne samochody

                                      Komentarz

                                      • liroyek
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 620

                                        ja jestem zdecydowany kwestia tylko wolnego terminu
                                        zobaczymy powoinno byc 200 z hakiem
                                        Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                        bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                        http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                        Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                        Komentarz

                                        • Yarek
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 992

                                          Zamieszczone przez filipo2005
                                          Moja kosiara w serii miała 129km i 220Nm, 6 godz był hamowany i teraz mam 137Km i 263NM, problem z mocą ogólnie przebieg mocy podniesiony w całym zakresie obrotów, i mam 133km przy 6500obr/min, Muszę pojechać jeszcze raz na dostrajanie, tylko niech sie program ułoży , trzeba trochę obniżyć moment tak na 255Nm bo pod obciążeniem czasem przerwać potrafi i podnieść moc na tę 145km. Powiem że ładnie się zbiera. Ogólnie silnik oporny na chip:PP
                                          A który tuner dał taki popis?
                                          . pzdr Jarek
                                          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            Zamieszczone przez filipo2005
                                            Moja kosiara w serii miała 129km i 220Nm, 6 godz był hamowany i teraz mam 137Km i 263NM, problem z mocą ogólnie przebieg mocy podniesiony w całym zakresie obrotów, i mam 133km przy 6500obr/min, Muszę pojechać jeszcze raz na dostrajanie, tylko niech sie program ułoży , trzeba trochę obniżyć moment tak na 255Nm bo pod obciążeniem czasem przerwać potrafi i podnieść moc na tę 145km. Powiem że ładnie się zbiera. Ogólnie silnik oporny na chip:PP
                                            Z ciekawości spytam - ile zapłaciłeś za 8 km więcej ?

                                            Komentarz

                                            • filipo2005
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 26

                                              to nie jet wina tunera, tylko silnika 1.4 tsi 122ps, nawet w vtg mi mowili ze robia na 140km, poza tym jade na korekte jeszcze, z hamownia wiec cos się podniesie. Ogolnie samochod zapier... jak zły w porównaniu z tym co było, wiec jak komuś wyjdzie wiecej mocy niz 145 to znaczy ze hamownia musi kłamac. 8km bo ten silnik nie ma takiego potencjału jak twincharger który sie na 200km robi bez problemu, chyba jestem pierwszy na forum octavi golfa i seata który sie wogole odwazył, finalny wykres dam po korekcie.

                                              Komentarz

                                              • ctv
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 127

                                                :lol: :lol: :lol: zadzwon do masters-a i zapytaj na ile sie robi oraz ile juz takich zdlubal,bez szarpniec i problemów

                                                http://fabryka-mocy.com.pl

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  Jako przeciwnik wszelkiem maści tjuningów może w końcu zmienię zdanie i też się skuszę ??
                                                  :shock:

                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  BTW - już widzę moją żonkę - tak kochanie wydajmy 3 koła pln żeby mieć więcej niutonometrów w samochodzie - a co to kurwa jest wogóle i do czego służy ?
                                                  to jej, kurwa, powiedz, że będzie sprawniej i bezpieczniej wyprzedzała :szeroki_usmiech

                                                  BTW. nie bardzo rozumiem jak można być przeciwnikiem czegokolwiek mając o tym blade pojęcie, ale cóż, to chyba mój problem ze zrozumieniem :lol:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • filipo2005
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 26

                                                    Panowie co do chipa nie żałuje wcale, bo to jest zupełnie inne auto w tym momencie, i znowu mnie zauroczył tak jak wtedy kiedy go kupiłem Program będzie poprawiony i wtedy bedzie można dyskutować. Moment obniżę do około 250-255Nm moc maksymalną jeżeli się uda zwiększę do tych przynajmniej 140-145km, i obniżę obroty mocy maksymalnej do 6000tys/obr, bo teraz to do odcięcia ciągnie jak głupi:P postaram się pojechać w następnym tygodniu, i po zabiegu wrzucę wykres. Ciekawostka jest ze była bardzo zdrowa seria, bo na samym początku mi wyszło 130,4km przy 5143obr/min moment 224,3nm przy 2135obr/min,
                                                    za godzinę gdy wgrana została znowu seria silnik wypluł 132km, na samym końcu 129km, bo pewnie był już trochę zgrzany

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...